Hubo Heythuysen: vertrouwde plek met groeiende mogelijkheden

Erik Knoops
Foto: Hubo Heythuysen

HEYTHUYSEN – ‘De zaak met 1001 artikelen’. Heythuysenaren die oud genoeg zijn, weten nog wel welke winkel aan de Kloosterstraat 45 die slogan jarenlang voerde: Frenken-Simons. Na een periode met Marskramer en Zeeman als vaste bewoner veranderde het pand in een Hubo bouwmarkt. Hoewel die omschrijving het aanbod eigenlijk al tekortdoet, wil Erik Cnoops dat nog verder uitbreiden.

Erik (35) is sinds 1 oktober de nieuwe eigenaar van Hubo Heythuysen. Maar onbekend is hij zeker niet. Na ruim 8 jaar in dienst te zijn geweest is hij inmiddels een zeer vertrouwd gezicht voor de mensen uit het dorp en omstreken.

Maatwerk
‘Natuurlijk mag je hier alles verwachten wat een bouwmarkt normaal gesproken al te bieden heeft’ vertelt Erik. ‘Maar ook meer. De dierenbenodigdheden blijven, evenals de zonwering en decoratie. Ook onze professionele klusservice blijft actief met dezelfde hoge standaard. Onze vakmensen zijn op tijd, hanteren het beste gereedschap en ruimen alle rommel netjes op zodat de klant zonder zorgen kan genieten van de woon-, leef- of werkplek. Ze zorgen voor absoluut maatwerk: meten, maken en monteren aan huis. Volledig naar wens, van een nieuwe binnendeur, tot schuifkast, hor, slot, lak of zonwering. Professionaliteit, kwaliteit en vakmanschap zijn zeer belangrijke onderdelen binnen ons concept van maatwerk. Onze mensen zijn zeer gedreven en zullen altijd graag die extra stap zetten voor de klant die nodig is. Dat begint al bij het eerste gesprek. Samen even rustig om de tafel, om duidelijk te krijgen wat de wensen zijn. Vervolgens gaan we bij de klant thuis kijken om de situatie in te schatten. We denken mee over wat het beste aansluit bij de wensen, tot aan het moment van plaatsen en afwerking.’

Inventariseren
In de afgelopen jaren zijn er diverse winkels uit het dorp verdwenen waardoor het aanbod sterk is verminderd, weet Erik. ‘Dat is voor velen niet alleen een gemis maar ook een opgave, want je moet al snel naar een ander dorp of stad om iets te kopen. En dit kan heel breed zijn, van een hip cadeautje voor een van je beste vrienden tot een bijpassend kussentje voor op de bank. Daarom gaan wij de aankomende maanden ook gebruiken om aan onze klanten en inwoners te vragen waar zij nu echt behoefte aan hebben. Met deze informatie gaan we vervolgens aan de slag, om te inventariseren hoe wij als Hubo daarop kunnen aansluiten.’
De ruimte is er in ieder geval voor. En het bekende gezicht achter de toonbank blijft ook. ‘Klopt’ lacht Erik. ‘En we hebben gelukkig ook tijdens het overdrachtsfeestje al gemerkt dat mensen die vertrouwdheid prettig vinden. Niet alleen door mij: het hele team blijft en de kennis en vaardigheden waar zij voor staan is daarmee eveneens gewaarborgd.’

Meer informatie is uiteraard te vinden op de website van Hubo Heythuysen en op de Facebookpagina. Ook een tevreden klant? Deel het op je socials met #hubohelpt

Reacties